mert végül is mégiscsak gyógytornász leszek

Szóval a verseny óta több ülésjavító edzést is tartott Tanya, egyszer én is, aztán még egyszer, közben elkezdtem gondolkodni, hogy mit lehetne tornateremben gyakorolni, simán ló nélkül, milyen gyakorlatok segítenének a korrekt ülés pozíció megszerzésében. Aztán kitaláltam pár jó kis feladatot, meg elkezdtem egyénekben gondolkodni, hogy pl Ece-nek milyen gyakorlatokat adnék, Ebrunak stb. Aztán Ebrunak végül össze is írtam egy pár gyakorlatot, mert megkért, hogy tartsak neki ülésjavító edzést.  Előrehelyezett fej tartása van és tanügetés közben nagyon befeszíti a nyakát. Sol-Lynnal én is ezt csináltam, emlékszem, amikor Kajászón ezen dolgoztunk, hogy ne úgy tartsam a fejem. Szóval Ebrunak összeírtam pár feladatot, meg "izomfűző" kialakításra, meg mert úgy láttam, hogy gyengék a scapula körüli izmai, ezért egy erősítő feladatot is írtam neki, meg még egy pár gyakorlatot. Tök jó volt gondolkozni, igyekeztem mindent végiggondolni, és klassz feladatokat kitalálni. Aztán elkezdtem kicsit álmodozni... Hogy mennyire állat lenne, ha az egyik bokszot kialakítanánk Physiotherapy Room-nak, lenne benne matrac, laszti, ágy, minden és jöhetnének a lovasok kezelésre. Megcsinálnám a S.O.A.P. note-ot mindenkinek, lenne minden lovasnak egy dossziéja, abba írnám a dolgokat. És lehetne csinálni egy kutatást, hogy tényleg számít e és mennyit a gyógytorna, mennyit javul az ülés pozíció...stb. Meg az tuti, hogy minden lovasnak tartanék stretchinget. Szerintem a sakkon kívül ez az egyetlen sport, ahol se bemelegítés nincs, se nyújtás... 
Meg utána olvastam egy kicsit a témának, minden top lovas jár kondiba és gyógytornászhoz. Szóval nem lehetetlen a dolog. Már úgymond bevett szokás. Iszonyú fontos a díjlovaglásban a testtudat, testkontroll, az egyensúly, izombalance, a szimmetria. Én például tudom magamról, hogy a medencémet majd el kell vinnem Annushoz, mert a jobb oldali SIAS-om előrébb van, mint a bal... Ezt például manuálterápia nélkül nem tudom megoldani és biztos, hogy kihat az ülésemre.  Meg gondolkodtam, hogy mennyire fontos lenne egy masszőr is. Jöhetne velem Szandi, csinálhatnánk együtt. Pláne, hogy 2 év múlva ő is gyógytornász lesz. Meg aztán gondolkoztam a Tornyi Kati féle lehetőségen. Az is irtóra bejönne. Azért jó ez a szakma, mert sok lehetőség van benne. :) Jaa és rájöttem, hogy miért olyan jó álmodozni. Nem hülyeség, vannak tudományos kutatások, hogy amikor elképzelünk valamit, akkor az agyi receptorok olyan kisüléseket produkálnak, mintha azt tényleg csinálnánk. Volt egy ilyen kísérlet is arra vonatkozóan, hogy lovasok képzeljék el, hogy a négyszögben lovagolják a programot és azok az agyi területek aktiválódtak, amik valóban felelősek a lovagláshoz szükséges izmok kontrakciójának létrehozásához. Nagyon király. Szóval ezért is kell álmodozni sokat. Meg mert "álmodozni kötelező"...